zaterdag 28 maart 2015

Long time, no see!

Als ik eerlijk ben, besef ik dat het niet zo makkelijk is om een blog op te starten en die dan nog bij te houden ook. Ik heb voor mezelf een to do lijst opgesteld waarbij ik dus ook 'blogtijd' zal inplannen! Hieronder zie je een paar voorbeelden van wat je mag verwachten bij de komende blogposts!


In de klas merkte ik dat het thema 'Danbo' voor de leerlingen nog iets te abstract was, dus ben ik op zoek gegaan naar een nieuw klasthema voor volgend jaar. Na heel wat ideeën (uiltjes, minions, dieren,...) kwam ik uiteindelijk bij Geronimo Stilton.
De avontuurlijke muis zal vaak voorkomen in de klas: op de schriften / maptussenschotten/ agenda's, noem maar op!
Op onze school merken we dat de kinderen niet echt aangetrokken zijn tot lezen en misschien zal dit wel een handje helpen. 


Voor volgend jaar ben ik van plan elk kind een individueel pakket te geven en daarvoor zal ik pennenzakjes maken. (Dank u stoffenspektakel!) Een tutorial en voorbeeld volgen zeker!

Ik speel ondertussen ook met verschillende ideeën voor de klasinrichting, maar daar zal ik nog even halt moeten houden. Ik vroeg mijn directeur namelijk om een ander lokaal, laat ons hopen dat het verlossende (positieve) antwoord snel komt!

Zo dit was het voor nu, maar zoals beloofd volgt er snel meer! En dan zal het wat praktischer zijn!

Tot de volgende keer! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten