vrijdag 30 januari 2015

Danbotijd

Als beginnend leerkracht heb je heel wat extra werk.
Als beginnend, perfectionistisch leerkracht heb je nog meer werk! 


Dit jaar heb ik het vierde leerjaar onder mijn hoede. Ik ging op zoek naar een figuurtje om de dagplanning vorm te geven. Diddl en Leendert Jan Vis, daar waren mijn leerlingen al iets te oud voor, dus mijn zoektocht op Pinterest begon. 

Na wat zwoegen en doorploeteren van honderden mogelijkheden vond ik wat ik zocht:
 Danbo.  Een klein kartonnen mannetje dat de wereld verkent! Toepasselijk! 


Ik ging op zoek naar verschillende afbeeldingen en ook hier waren de mogelijkheden eindeloos. Het bleef dus niet bij dagritmekaarten, ook mijn kalender werd door het mannetje opgesmukt. 
Het thema in mijn klas werd dus al snel duidelijk. Ik ging verder op zoek en maakte een versie van de Beertjes van Meichenbaum, een dicteehulpje, een gevondendoos,...



Wie graag mijn kaarten wil gebruiken, laat maar weten, dan stuur ik ze door!



Deze kaarten werden in het begin van het schooljaar gemaakt. Nu ik ze terug zie denk ik: "misschien krijgen ze tijdens de zomervakantie nog wel een nieuw jasje ;)"

5 opmerkingen:

  1. Hoi jufQ,

    Wat een leuke kaarten! Zou je deze door willen sturen?

    Groetjes Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Quirine, ik heb ook interesse in je materialen van Danbo! Deze zien er erg leuk uit!

    Groetjes griet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi hoi
    Ookal is het schooljaar net gedaan, mijn gedachten zitten al bij volgend schooljaar. Het thema van danbo lijkt mij super tof om in de klas te gebruiken. Zou je het zien zitten om de materialen van danbo door te sturen?
    Alvast bedankt Tilja

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hey, leuke kaartjes van Danbo. Zou je die willen delen met me aub?
    Alvast bedankt
    Grtjs Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hey!
    Ik heb ook interesse in de materialen.
    Kan je ze me doorsturen.

    BeantwoordenVerwijderen